W związku z okresem wiosenno-letnim oraz sezonem urlopowym użytkownicy instalacji proszeni są o prawidłowe korzystanie z instalacji solarnych. Przypominamy o konieczności codziennego poboru ciepłej wody użytkowej, która jest produkowana w instalacjach solarnych.
Nieprawidłowy odbiór ciepłej wody w słoneczne dni prowadzi do przegrzania układu solarnego, co skutkuje wprowadzeniem układu w stan awaryjny, wyłączeniem się pompy solarnej w celu uniknięcia jej uszkodzenia poprzez rozgrzany do wysokich temperatur czynnik grzewczy (glikol). Wspomniany przegrzew powoduje również zapowietrzenie układu, wypalenie uszczelek na przyłączach i w konsekwencji może powodować rozszczelnienie układu glikolowego i wycieku płynu przy panelach.
Prosimy i zalecamy stosować funkcję trybu urlopowego, gdyż jest to konieczne podczas nieobecności mieszkańców w domu dłuższej niż jeden dzień. Brak załączonego trybu urlopowego uniemożliwia schłodzenie zbiornika, a tym samym doprowadza do przegrzewania się instalacji.
Zestawy solarne zostały tak zaprojektowane aby służyły Państwu jak najdłużej i w jak najlepszy sposób pod warunkiem, że będą w prawidłowy sposób obsługiwane i użytkowane. Ilość paneli została dobrana do deklarowanej ilości mieszkańców danego domostwa, co przekładać się musi na zużycie odpowiedniej ilości wody przez każdego mieszkańca danej nieruchomości.
W związku z powyższym przypominamy, że w przypadku braku odbioru ciepłej wody, a w konsekwencji wprowadzenie układu solarnego w stan przegrzania, usługi serwisowe związane z przywróceniem właściwej pracy systemu są odpłatne.
BIURO/UMAWIANIE TERMINU MONTAŻU - 787 942 043
KOORDYNATORZY PROJEKTU/WSPARCIE TECHNICZNE:
ANDRZEJ ŁOPACIUK 731 814 139, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KONRAD ŁOPACIUK 606 828 389, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
MACIEJ KOSTRZEWSKI 662 091 148, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poniżej do pobrania kompletna prezentacja wykonawcy:
Uprzejmie informujemy, że na podstawie uchwały Nr CLI/3077/2016 Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia 21 grudnia 2016 r. wniosek o dofinansowanie projektu nr RPLU.04.01.00-06-0141/16 pt. „Odnawialne źródła energii w Gminie Ostrów Lubelski” (instalacje solarne i piece na biomasę) złożony w odpowiedzi na konkurs nr RPLU.04.01.00-IZ.00-06-001/16 w ramach Działania 4.1 Wsparcie wykorzystania OZE Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 został wybrany do dofinansowania. Wniosek spełnił wszystkie kryteria wyboru projektów i otrzymał pozytywną ocenę uzyskując 100 punktów.
Więcej informacji wkrótce.
W związku z rezygnacją osób z udziału w projekcie informujemy, że możliwe jest jeszcze dopisanie do listy uczestników projektu.
Prosimy o kontakt do dnia 12 sierpnia 2016 r. na nr telfonu 81 8520043 lub osobiście w pokoju nr 11
Odnawialne źródła energii w Gminie Ostrów Lubelski
W dniu 14 czerwca 2016 roku Gmina Ostrów Lubelski złożyła wniosek o dofinansowanie na montaż instalacji solarnych oraz pieców na biomasę na budynkach prywatnych oraz budynkach użyteczności publicznej.
Budowa instalacji fotowoltaicznych w Gminie Ostrów Lubelski
W dniu 14 czerwca 2016 roku Gmina Ostrów Lubelski złożyła wniosek o dofinansowanie na montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach prywatnych oraz budynkach użyteczności publicznej.
1. Osoby, które wpłaciły zaliczkę na dokumentację projektową proszone są o stawiennictwo w urzędzie gminy (pok. Nr 11) do dnia 7.06.2016r. w celu podpisania umowy użyczenia nieruchomości, wraz z dokumentem potwierdzającym własność (Księga wieczysta, akt notarialny, inny).
2. Nie podpisanie umowy w w/w terminie będzie równoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie.
3. Wraz z umową użyczenia mieszkaniec powinien wypełnić następujące dokumenty:
a) oświadczenie o powierzchni - Załącznik nr 1,
b) oświadczenie o zakończeniu budowy (jeżeli budynek aktualnie jest w budowie) -Załącznik nr 2,
c) oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis - Załącznik nr 3,
d) oświadczenie o kumulacji pomocy - Załącznik nr 4.
1. Osoby, które wpłaciły zaliczkę na dokumentację projektową proszone są o stawiennictwo w urzędzie gminy (pok. Nr 11) do dnia 7.06.2016r. w celu podpisania umowy użyczenia nieruchomości, wraz z dokumentem potwierdzającym własność (Księga wieczysta, akt notarialny, inny).
2. Nie podpisanie umowy w w/w terminie będzie równoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie.
3. Wraz z umową użyczenia mieszkaniec powinien wypełnić następujące dokumenty:
a) oświadczenie o powierzchni - Załącznik nr 1,
b) oświadczenie o zakończeniu budowy (jeżeli aktualnie budynek jest w budowie), Załącznik nr 2,
c) oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis (jeżeli mieszkaniec prowadzi działalność gospodarczą) – Załącznik nr 3,
d) oświadczenie o kumulacji pomocy (jeżeli mieszkaniec prowadzi działalność gospodarczą) – Załącznik nr 4.
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Regulamin uczestnictwa
Umowa użyczenia kolektory
Umowa użyczenia piec
Osoby, które złożyły w Urzędzie Miejskim ankiety na montaż paneli fotowoltaicznych, powinny uzupełnić je do 5 kwietnia 2016 roku. Dotyczy to w szczególności informacji o mocy instalacji oraz jej umiejscowienia (budynek mieszkalny, grunt, budynek gospodarczy). Ankiety, które do 5 kwietnia nie zostaną uzupełnione o te informacje, zostaną odrzucone.
Strona 1 z 2